Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
kule reklam
kule reklam

‘Duvara bantlanmış muz’ rekor fiyata alıcı bekliyor

İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan’ın

İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan’ın 2019’da 120 bin dolara satılan “Komedyen” adlı eseri yeniden açık artırmaya çıkıyor. Sanat dünyasını ikiye bölen duvara bantlanmış muzun 1-1,5 milyon dolara satılması bekleniyor.

İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan’ın modern sanat dünyasına damga vuran “Komedyen (Comedian)” adlı eseri, sanatın değerini ve anlamını sorgulayan en ikonik parçalardan biri olarak yeniden sahnede.

1,5 MİLYON DOLARA SATILMASI BEKLENİYOR

2019 yılında Art Basel Miami Beach fuarında büyük yankı uyandıran eser 120 bin dolara alıcı bulmuştu.

Sotheby’s müzayede evinden yapılan duyuruya göre, eserin üç kopyasından biri yeniden satışa çıkacak. Bu sefer eserin 1-1,5 milyon dolara alıcı bulması bekleniyor.

“bu bir şaka değil”

Sanatçı Cattelan, “Komedyen” hakkında 2021’de Art Newspaper’a verdiği röportajda; eserin, toplumun değer verdiği şeylerin bir yansıması olduğunu vurgulayarak “Bu bir şaka değil” ifadelerini kullanmıştı.

Eser, Miami’deki bir marketten alınan bir muz kullanılarak yaratılmıştı, ancak galeri sanatçının talimatları doğrultusunda bunun değiştirilebileceğini söyledi.

Kavramsal sanat eserleri arasında yer alan “Komedyen”, sanatın algısını ve değerini yeniden tartışmaya açtı. Bazı eleştirmenler bu çalışmayı sanatın gidişatını sorgulatan bir dönüm noktası olarak değerlendirirken, bazıları sıradan bir muzun milyon dolarlık bir değer taşımasını ironik buldu. Eserin kavramsal değerine vurgu yapan destekçileri ise, “sanatın tanımını genişleten” bir bakış açısına sahip olduklarını savunuyor.

İlginç olaylar eserin sergilendiği sırada da devam etti. Gürcü asıllı ABD’li performans sanatçısı David Datuna, “Sanat performansı… Aç sanatçı…” diyerek eseri duvardan söküp yemişti. Datuna, basın toplantısında bu hareketinin bir “vandalizm değil, performans sanatı” olduğunu dile getirerek eserin kavramsal yanını ele aldığını söylemişti.

Eseri yemeden önce 2 saat boyunca acıkmayı beklediğini de söyleyen Datuna “Bu bir muz değil. Bir kavram. Ben sadece sanatçının kavramını yedim. Sanırım tarihte ilk kez bir sanatçı bir başka sanatçının kavramını yedi” diye konuştu.